tillbaks i odense & krig mot dom onda katterna.

28 augusti (REDAN!?!) 2008

Så är sommaren över och så också mitt bloggupphåll. Jag är tillbaka i Odense och allting känns som förut. Som om det aldrig var någon sommar och jag aldrig spenderade 2 månader i Åhus. Fast minnena finns kvar från en skön och avslappnande sommar, så känns det som om den inte fanns. Den gick alldeles för snabbt. Samtidigt känns det längesen jag skrev tentan och längesen jag träffade alla jag saknat. För att uppsummera - blandade känslor inför skolstarten igen.

Idag har jag en ledig dag utan stora planer, vilket är skönt. Imorgon är första intro-föreläsningen. Sen är det tur att det är helg, man får ju börja med det lilla innan man behöver vila igen.

I vilket fall som helst står lägenheten kvar och allt är i sin ordning (förutom att varmvattnet luktade rutten fisk första halvtimmen). En irriterande sak är att min ganska anonyma granne har börjat släppa ut sina katter (obs, plural!!) ur lägenheten, vilket jag inte är så förtjust i, då dom verkar tro att det är min lägenhet dom bor i. Innan sommaren hittade jag nämligen en av dom under min säng, vilket jag ogillade starkt. 

Jag har aldrig direkt haft något emot katter. Är inte rädd för dom eller så. Men jag känner ändå att dom hör hemma utomhus och inte inne i en liten etta på 3;e våningen. Jag får ibland en känsla av att katter är egoistiska, obehagliga och onda djur som inte vill mig väl. När jag vaknar står grannens svarta, strävhåriga katter utanför min dörr (som är i glas och därmed genomsiktlig) med tassarna mot glaset, och bara stirrar på mig med sina elaka, grön-gula ögon. Detta är bakgrunden till mitt projekt med att skrämma bort dom, och därmed också visa att dom inte är välkomna i min lägenhet. Mina små fräsningar och låtsas-springa-mot-dom-attacker lyckas dock inte allt för väl, eftersom det bara gör katterna mer nyfikna. Då min pappa delar min mening angående katter (onda och inte välkomna) tog han igår fram sopborsten och "borstade bort" katterna lite diskret. Den ena träffade han ganska hårt mitt i pannan och den har jag inte sett sedan dess. Det verkar funkar bättre.

Nej, nog med skadedjursbekämpning. Nu ska jag till netto och köpa mat till min toma kyl.

Hej på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0