hjärnan är utfräst och lungorna upphostade

28 december 2008

Jaha, nu har ytterligare några dagar gått. Julafton blev jättemysig och himla lugn. I princip gick den väl som vanligt ut på att äta tills man känner sig lagom äcklig, och sen äta lite till. Sedan är det dags för julklappsutdelning, varefter man äter ännu lite till. Sen sitter man där med uppknäppt gylf, jäst och fyllig. I år var det bara jag, mamma och pappa, så det var inga konstigheter. Julklappsutdelningen gick ganska snabbt eftersom vi bara var tre personer, och eftersom min stora julklapp kommer på posten om några dagar. En darling Mac Book 13" Aluminium.


På julaftonskvällen körde jag hem till Niklas familj och firade lite med dom, samt pregade i mig ännu några chokladpraliner. Sen var julen liksom över... i år igen.

Juldagen var mycket lugn och bestod mest i att jag tog hand om en jätte-sjuk Niklas, som hade feberfrossa, hallucinationer, huvudvärk och diverse andra krämpor. På kvällen blev det dock utgång, som planerat. Jag och Pia satt hemma och spelade Kalaha (!), varefter vi tog gamla hederliga 551;an in till Kristianstad och T-baren. Lyckligtvis kunde vi gå rakt förbi den långa kön och segla in i VIP-kön, som vid vår ankomst bestod av 0 personer. Inne på T-baren träffade vi på lite gamla vänner och bekanta, samt roade oss tills stiletterna började vekna. Då var det dags för kebab (dumt, men för tilfället gott...)

Dom efterföljande dagarna hann jag med att fika på stan med vänner jag inte sett på länge och det var som vanlit jättetrevligt. När jag inte satt och fikade tog jag återigen hand om min kära man, som mådde piss och till slut började planera sin egen begravning. Igår bättrade han på sig en liten liten smula, samtidigt som min huvudvärk sakta kom krypande...

Och som ett brev på posten blev jag självfallet lika sjuk. Dum som jag var, trodde jag att mitt annars ganska trofasta immunförsvar skulle hålla denna gången också. Men ack nej - jag är sjuk, sjuk, sjuk. Sitter här med sönderfräst näsa och en närmast obefintlig överläpp, samt feber, frossa, huvudvärk och en ordentlig slemhosta. Hade jag inte fått årets influensavaccin, kunde man nästan tro att jag har åkt på en omgång influensa. Men det är väl något annat virus som härjar i min kropp.

I vilket fall som helst mår jag piss och vill bara sova i en vecka tills detta är över. Tills dess kommer jag belasta jordens miljö och pappersdepoter genom förbruka så mycket snorpapper att det är inte klokt. Har redan klämt en hushållsrulle.

Nu ska jag sova. Om det går. Tjing på er och god fortsättning!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Fan vad sjukt trist! Krya på dig!! Kram!

2008-12-29 @ 11:38:15
URL: http://carro1985.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0