framförhållning, hört om det någon gång?!

26 juli 2008

Aaah! Jag blir så irriterad!! Har inte människor i denna värld ens övervägt att skaffa lite framförhållning?
Om man vill ha saker gjort på ett bra vis, och är den som har ansvar för att saker och ting ska blir gjorda, så kan man väl för fasen fixa det själv istället för att skjuta över allt på andra? Eller vänta till sista minuten och tro att allt fixar sig för "det är alltid någon som kan fixa det". Och denna "någon" är uppenbarligen ofta jag. Och eftersom jag inte alltid kan ställa upp för allt och alla, så blir det jag som sviker och inte hjälper till - och jag som ska ha dåligt samvete. För i jesu namn, säg till i tid, eller ha lite framförhållning och fråga fler än en person om hjälp!!

För övrigt har jag spenderat dagen på jobbet med att sätta lite fart på otroligt lata och sega människor, som istället för att jobba har suttit på röven och ätit fett och socker med kommentaren "jag orkar inte jobba om jag inte får i mig lite energi". Herregud - hela underhuden är ju fylld av x antal kilon extra energi, använd den istället för att lägga till ännu mer!!

Tack för mig och ursäkta om någon tar illa vid sig.


Ps. Livet är gött när solen skiner, I love it. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0