SOMMAR I ÅHUS.

4 juli 2008 (grattis USA..)

Så har jag anlänt till Sverige och Åhus. Att komma från en central liten lägenhet i en relativt stor stad till ett större hus vid stranden i lilla idylliska Åhus är underbart. Det enda exotiska jag sett den senaste tiden i Odense är frukthörnan i netto-butiken, men nu har jag äntligen kommit hem till trädgård, stor altan, strand och sol. Blev tillochmed bemött av en papegoja i trädgården samma dag som jag kom hem. Så exotiskt är det kanske inte normalt i Åhus, men en bortflugen papegoja i trädgården tackar vi inte nej till!

Idag är första arbetsdagen här hemma. Ska som sedvanligt laga sill-lax-ål-rätter (och mängder av våfflor!!!) på fina fisken, som varje sommar sedan 14-årsåldern. Väldigt mysigt och väldigt hemtrevligt. Då är allt som vanligt, och det gillar vi om sommaren.

Två underbara stranddagar har jag också hunnit med. Har en mycket sexig röd hudton, som jag nog får jobba lite extra på. Men det finns inget som slår en eftermiddag i solen på altanen i en skön solstol och ett nördigt korsord. I like!! Maja, Thea och Kathrine har också kommit, så det blir den familjevecka nu som har sin start i farmors 81-års-släkt-kalas imorgon.

Nu ska jag och Niklas ut och springa (läs; han springer, jag klumpar efter och frågar hur långt det är kvar).

Ha en skön sommardag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0