kernepensum - here I come.

11 juni 2008

Ja, då har jag slagit ihop böckerna och staplat dom på skrivbordet. Det blir liksom så verkligt när man ser att man har bankat in nästan 1 meter böcker i huvudet. Det är ganska många sidor, väldigt många kemiska processer, anatomiska strukturer, fysiologiska mekanismer och mikroskopiska beskrivningar. Med andra ord, all preklinisk kunskap. Och allt ska ut från min hjärna, ner i min arm, och ut ur min penna imorgon mellan 09 och 14. Det känns en aning nervöst måste jag säga. Ändå har jag ett konstigt lugn i magen, undrar varför? Det är inte för att jag är 100% förberedd och säker på allt, långt ifrån. Man kan inte kunna allt, och man blir tvungen att välja vad man vill lägga fokus på. Så egentligen hanlar det hela mycket om tur. Jag hoppas dock att mitt lugn grundas i att jag känner mig säker på mig själv och litar på att jag inte kommer flippa ur. Som en liten livlina har jag ändå lagt mina kom-ihåg-listor bredvid sängen - för att vara på den säkra sidan liksom. Bredvid kanel-giflarna som jag ska kränga snart. Gött.

Nej minsann. Nu ska jag hoppa in i duschen, lägga mig i sängen och låta allt sjunka in i hjärnan.
Detta ska gå bra.

Imorgon har jag sommarlov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0