Jehovas offer

31 maj 2008

Det hände en skum och lite obehaglig sak för några timmar sedan:
Jag och Lejla satt ute på terassen och pluggade i solen då det kom en bil inkörandes på bakgården.
Ur bilden klev en man, som är ganska välkänd i huset, då han ofta plingar på dörrarna och informerar om Jehovas vittnes åsikter och meningar. Han kommer oftast lördag och söndag förmiddag, och det är kanske inte något underligt med det. Många brukar bara slänga igen dörren i ansiktet på honom, då dom inte orkar ha med honom att göra. Jag är för snäll/mesig för det och brukar ge honom 3 minuter att berätta vad han har på hjärtat. Detta är visserligen vansinnigt eftersom jag överhuvud taget inte kan förhålla mig till vad han säger, och då jag tycker att hans tankar är en aning sinnessjuka. Sist han var och ringde på, så ville han prata om att om man har ett sexuellt förhållande innan äktenskapet, så kommer det ett odjur med 7 huvud och äter upp en. Det är sant, han sa det, och han trodde på det själv. Annars brukar han dra några bibliska historier och ge mig en liten tidning att läsa om jordens undergång och att domedagen är nära... om man inte blir Jehovas då såklart. Smart taktik!

Det som var underligt idag var, att han gick från bilen - rakt upp till min lägenhet - plingade på och väntade i en evighet. Vi satt nere på terassen kunde vi iaktta honom medan han väntade på att någon skulle öppna dörren i en tom lägenhet. Han väntade verkligen i en evighet innan han gav sig. Då gick han direkt ner till bilen och satte sig igen, utan att knacka på hos andra? Var det endast mig han ville åt? Är jag det nya och enda Jehovas-offret?

Han satt där ett tag, och så fort han hörde en dörr öppnas tittade han ut och skulle se om det var min dörr. Efter ett tag körde han igen. Lustig man det där. Jag har nog gett honom fel signaler, och tror jag ska föjla andras exempel och slänga igen dörren nästa gång.

Huh..

Dagens bild heter judgment day.
 image15

Kommentarer
Postat av: Sofiakristina

Råkade bara klicka för bi det här inlägget, måste säga att det verkligen lät skumt!

2008-06-12 @ 18:10:13
URL: http://sofiakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0