storm & yrväder, men ändå så himla lugnt.

28 maj 2008

Shabba allahopa.

Idag har det minsann blåst och det var ett helvete att cykla till universitetet imorse; dels p.g.a fet motvind, dels p.g.a att jag försov mig i 40 minuter och var en smula morgon-stressad, och dels p.g.a mina värkande lår- och rumpmuskler efter gårdagens boxnings-träning. Ja det är minsann ett hårt liv.

Annars har dagen fortsatt varit ganska trist, innehållande momenter så som "bäckenbotten/könsorgans-anatomi", "njurarnas blodtrycksreglering" och det mindre teoretiska ämnet "dammsugning av lägenhetsgolv".

Universitetet kryllade av stressade människor, som vanligt. Det fanns knappt en enda läsplats i dom hundra olika läse-salarna (vet inte ens om man säger läsesal på svenska men vi kör på det), men till slut hittade jag & Kanita plats i bibliotekets läsesal:
- läsesalen där alla seriösa människor sitter,
- läsesalen där folk får spasmer och tics bara man kliar sig på armen lite diskret,
- läsesalen där man gud förbjude INTE får knirra med stolen,
- läsesalen där man blir lemlästad om man har mobil med sig, även om den är på ljudlös,
- läsesalen där jag ALLTID lyckas somna!

Jag kämpade som en gnu i ett lejongap hela eftermiddagen, med att hålla ögonen öppna, och då ska det också bemärkas att jag sov 40 minuter extra imorse. Det gjorde inte saken bättre att jag satt och läste om den embryologiska utvecklingen av könsorganerna.

Nu är det nog hög tid att infoga dagens bild som heter It's what I do:
image12

Och dagens tips: Ta det lugnt, men somna inte offentligt.

Kommentarer
Postat av: Engman

Gör du dagens bilder själv? :D Jag gillar dem iaf :)

2008-05-30 @ 15:08:21
URL: http://elinengmaan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0