fullt huvud

17 november 2008

Mitt huvud är så fullt att jag inte får plats med mer idag. Därför går jag och lägger mig nu, för att minimera risken för att lära mig något mer idag. Det finns liksom inte utrymme för det just nu. Men å andra sidan - jag lär mig massor av extra nytt, för varje dag som går. Idag har det varit en del patientundersökningar, men också massor av pappers-(läs; dators-)arbete. Epikriser, inskrivningar, utskrivningar, remisser och annat sköj. Det är väl det som är läkaryrkets tysta sida - man springer alltså inte bara runt på akuten, skriker, sticker sprutor till höger och vänster - och viftar med stetoskopet. Det finns mycket mer än så. Men så ska det väl också vara!

Har precis kommit hem från underbara Pia efter en slapp kväll framför SATC-filmen (3;e gången jag sett den, men inte sista). Himla mysigt.

Nu blir det bedtime utan Niklas för första gången sedan jag kom hem. Kommer kännas tomt i sängen och i hjärtat...

Sov gott på er mina kära vänner.
/framtida Dr. W.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0