27 oktober sucks!

27 oktober 2008

Ja, jag vet att jag får skylla mig själv, men bristen på sömn i helgen har verkligen krossat mig. Jag börjar nog bli gammal. Inte nog med en sen (tidig kanske man ska säga om 06.30 på morgonen) utekväll i lösrdags, jobbet igår blev också alldeles för sent. Då vi inte kunde få kassan till att stämma när vi stängde, fick vi sitta i timmar och göra det om och om igen. Jag fick ungefär 5 timmars sömn inatt, vilket ledde till att jag somnade på varenda sablans föreläsning idag. Utom när vi skulle ta blodprover på varandra, lyckligtvis. Man behöver lite praktisk undervisning ibland också, annars hade man ju avlidit med detsamma. Sidsels vener i armvecket (har för övrigt kallat armveck för armbågs-håla hela dagen då jag glömde vad det hette.....) var osynliga och till en början tvivlade jag på att jag ens skulle hitta några. Det lyckades jag dock med till slut, och blev överlycklig när blodet sprutade åt alla håll och kanter på första försöket (jag överdrev där, det sprutade bara ner i ett provtagningsrör...).

För övrigt har denna dagen blivit klassificerad som troligtvis en av dom tråkigaste dagarna i mitt liv. Jag var trött, arg för att jag var trött, och det gjorde mig ännu tröttare. Då jag kom hem från skolan gick jag rakt från ytterdörren till sängen och somnade inom 10 sekunder. Sen sov jag till kl 18 då det var dags för body combat. Den gav visserligen lite energi, som jag använde upp på att diska när jag kom hem. AS-BALL.

Imorgon har jag en himskans efterlängtad sovmorgon till 10.15 och jag ska verkligen njuta skiten ur den.
Nu ska jag kolla på Maj&Charlie, en ny dansk komediserie. Sen ska jag sova hela natten och drömma om små kaniner som skuttar runt i en hage med fluffigt gräs. Inga bekymmer!

HEJDÅ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0