wonderful world...(?)

8 oktober 2008

Uh!
Seg dag!

Kom sent i säng igår eftersom vi hade så trevligt hemma hos Laura. Alldeles för sent började vi se Sex and the City the Movie. Även om jag sett den, var jag såklart tvungen att se den igen. Så det blev sent igår och ändå steg jag upp för att sitta redo vid mikroskopet 08.00. Plugg, plugg och åter plugg hela dagen lång och nu är klockan 23.40. Inte klokt.

Men jag börjar få mer koll på saker och ting nu. Imorgon är det sista dagen innan tentan och jag ska sitta hela dagen med föreläsningsabstrakt, föreläsningsanteckningar, gamla tentor och en himla massa bilder. Böckerna är jag färdig med nu. Det ska nog gå. Som vanligt satsar jag bara på att klara tentan, och allt utöver det är bonus.

Har utöver plugget hållt tummarna för min Niklas idag, som har varit i Kristiansand i Norge och provspelat för IK Start! Pratade precis med honom när han låg i sängen i sviten (!!) på Radison Hotel i Kristiansand. Önskar så att jag var där med honom. Skulle kunna följa med på träningen och heja lite desperat på honom med min banderoll uppe på läktaren. Undrar om han hade uppskattat det...?

Kan inte riktigt förstå att jag faktiskt har höstlov på fredag och hela vecka 42. Precis som i grundskolan. Fint! Ska jobba lite, och sen passa på att åka hem till min saknade familj i några dagar. Har för första gången i mitt liv börjat uppskatta hösten en liten liten smula. Har alltid blivit alldeles deppad tidgare när löven börjat falla från träden, och första frosten har kommit. Men i år tycker jag nästan att hösten är lite mysig. Börjar jag bli gammal? Faktiskt är det ganska vacket när allt är gult, rött, oreange, mörkgrönt och brunt. Och det är mysigt att sparka i lövhögar. Och sitta inne i värmen medan det regnar utomhus.

Nu går mina ögon verkligen i kors och jag ser tumörer överallt bland höstlöven.
Somnar till denna sång ikväll.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0