Back in blogg.

4 oktober 2008

Ja, jag har inte skrivit på några dagar eftersom jag har prioriterat min älskade Niklas i veckan. Var underbart att ha honom på besök i några dagar. Han åkte igår, vilket är dåligt för mig och bra för mina böcker. Har en del läsning att komma ikapp med! Tenta på fredag igen, usch och tvi.

Igårkväll var det jobb och kvällen var väldgt intensiv. Eftersom det var årsfest ute på universitetet skulle varenda människa ut och äta (färre och färre har lust att äta maten som erbjuds på festen) och hälften av dom skulle såklart äta på Kraez. Väldigt trevligt med glada och finklädda människor som hade förberett sig och beställt bord för flera veckor sedan - men också väldigt otrevligt med dom som inte hade beställt bord och därför surade för att allt tog så lång tid.

"Hallåååå jag har väntat i EN TIMME NU för att få min mat, var äääär deen, detta är ju sjukt dåligt, hur kan ni ha det så dåligt, var är min mat egeeeentligen?" säger damen.

"Enligt datorsystemet har du väntat i exakt 14 minuter på din hemlagade pasta, men är det för lång tid kan jag cykla bort till McDonalds och köpa snabbare mat till dig, din otroligt sura kärring med mycket läppstift?" tänker jag.

"Vi ber hemskt mycket om ursäkt för den långa väntetiden och bjuder självklart på dessert efter maten" säger jag med ett stort leende.

Men det var ändå en jättetrevlig kväll. Ida Corr med band skulle spela koncert i Odense igår och skulle äta hos oss innan. Jag hade deras bord och var skitnervös för att göra bort mig. Varför är det så, bara för att hon är känd? Men en vänligare människa har jag aldrig träffat. Underbart att det fortfarande finns människor med fötterna på jorden.

Det blev liv i baren lite senare och jag trivdes. Massor av trevligt folk och många av tjejerna från jobbet var inne och drack coctails. Så det var som att själv vara ute - bara att jag hade jobbkläder & puma-joggingskor på mig och fick pengar för att vara där.

Nu ska jag på bio. Ska se Eagle Eye som hade premiär igår. Imorgon blir det plugg tidigt, så det är skönt med en lugn kväll. För er partymänniskor lägger jag ut en liten truddelutt med Ida Corr, för att hon var så trevlig:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0