dehydrerad söndag

26 oktober 2008

Ja minsann. Lyxlördagen slutade i kalas som aldrig förr. Och planerna för idag blir kraftigt uppskjutna till en annan gång. Läsa skulle jag inte drömma om, och träna är fysiskt omöjligt. Att jag kunde dansa i mina stiletter fram till halv sju imorse är för mig ännu ett under, och det får jag betala för idag. Klumpar runt på hälarna i lägenheten, en meter i taget och intalar mig att jag nog ska klara att jobba ikväll. På något vis ska det väl gå...

Annars en mycket trevlig kväll. Satt först på jobbet och pratade med mina vänner över en smarrig cosmopolitan. Därefter gick jag upp till vestergade 30 för gammal hederlig hemmafest. Vid 02 fortsatte vi ut på stan med 3 stopp - mitt jobb, alibi och till sist retro. Jättekul!

När jag alldeles för tidigt vaknade imorse upptäckte jag att något rörde sig på filten i soffan. Trodde inte mina ögon, så gick närmare för att kolla. Där sitter en galet stor SPINDEL och förpestar min dag. Panik utbröt i lägenheten och jag funderade seriöst på att flytta om ingen kunde hjälpa mig att ta kål på besten. Jag är alltså patologiskt rädd för spindlar. Kan klara mycket oläckerheter, men spindlar går inte. Jag gråter, skakar och kan inte komma i närheten. Därför fick Lejla hasa sig upp från sin säng 7 lägenheter härifrån och komma in till mig och döda spindeln. Den lever nu vidare i krossat tillstånd i mina avloppsrör. Huh!!!!

Nu ska jag fortsätta att göra ingenting, sen ska jag till jobbet och beställa något riktigt gott att äta innan mitt stängningspass.

Tjopp på er.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag delar din spindelfobi. Jag ritade till och med en bild i terapisyfte i min blogg en gång.. Haha! Roligt att jag hittade din blogg. Älskar att hålla koll på vad alla gör nuförtiden när man träffar typ inte nån i verkligheten!

2008-10-27 @ 13:15:43
URL: http://caroline1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0