@ home

14 oktober 2008

Tenta i fredags och sen 3 sinnessjukt stressiga dagar på jobbet, nu höstlov. Har precis kommit hem till Åhuset och har inga andra planer för dagen än att slappna av. Jag och Sara ska ha en lite försenad kräftskiva ikväll, eftersom vi aldrig hann med det i somras. Sen väntar en skön & avkopplande vecka med mycket mys.

Eftersom Sara inte litar på min förmåga att laga köttfärspaj, så fixar hon det själv. Jag har fått den stora uppgiften att köpa räkor, samt blanda dip (dvs. blanda gräddfil med färdiggjord dipp-blandning). Möjligtvis får jag också lov att värma bullar i ugnen senare, om jag visar mig duglig i mina andra uppgifter. Sen blir det kalas på Revhaksvägen 12 minsann!

Det är strålande höstväder ute, så jag tror faktiskt att jag tar en liten promenix ner till stranden nu. Önskar jag hade en riktigt bra kamera, så jag kunde ta fina bilder på Äspet när det är som mest färgglatt. Men det får duga med min lilla och numera ganska gamla digitalkamera. Ska nog faktiskt också börja läsa en skönlitterär (!!!) bok för första gången på evigheter. Har lånat "Män som hatar kvinnor" skriven av Stieg Larsson.

- Perfekt höstdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0