JAJAMINSANN!

24 oktober 2008

Galet att det är snart är november. Praktiken närmar sig med storsteg och jag blir både mer och mer nervös, men också mer och mer glad för varje dag som går. Det ska bli så spännande. Första veckan på praktikförberedande kursen är över, och trots många GALET TRÅKIGA föreläsningar i arbetsmedicin & socialmedicin, känner jag ändå att det har gett lite. Har fått en del saker repeterat, som kan vara bra att ha koll på. Det blir nog bra.

Idag har vi dock gjort det tråkigaste i mannaminne - vi har varit på studiebesök på en metallfrabrik för att för en större insikt i bakgrunden för arbetsrelaterade skador och överbelastningar. Det verkade dock som om våran "guide" hade missförstått syftet med besöket, eftersom han endast engagerade sig i att berätta hur dom olika maskinerna fungerar och hur själva produktionen av dom fullständigt ointressanta metalldelarna gick till. Kan det komma längre bort än mitt intresseområde? Det var obeskrivligt tråkigt och fick mig att minnas tillbaka till mellanstadietiden, då man gjorde studiebesök på skånemejerier för att se hur dom tillverkade ost. Det luktade skit överallt och man var tvungen att ha hårnät på sig. Ungefär samma som nu - förutom att vi nu är vuxna och måste låtsas vara intresserade även om vi alla får hjärnblödning av uttråkan.

Efter en semi-spännande lektion i ortopedkirurgi (ja, vilket stort hopp från fakriks-studiebesök), var därmed skoldagen och veckan slut. Skönt. Nu är det helg och det firar jag med att lyssna på denna käcka låt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0