lyxlördag

25 oktober 2008

Lyxlördag är det idag! Inte för att jag köpt något dyrt, varit på ett spa, eller ätit hummer, men för att jag bara har en skön dag och tar hand om mig själv. Städade lägenheten helt ren igår, och bytte från det tunna sommartäcket till mitt stora varma vintertäcke i gåsdun. Öppnade fönstret innan jag skulle sova, så det blev iskallt i hela lägenheten - men inte under mitt varma, fluffiga täcke. När jag vaknade till imorse runt 08-tiden, vände jag mig bara om på andra sidan och somnade om under mitt varma täcke!

Låg kvar i sängen länge imorse, innan jag beslöt mig för att hasa mig ner till fitnessdk. Tränade i 1,5 timme och såg till att svettas ordentligt. Väl hemma igen, har jag tagit en lång dusch, lagt inpackning i håret och lagat en god mango-melon-smoothie.

Nu sitter jag här och har inte riktigt några stora planer för dagen, mer än att slappa och tvätta lite kläder. Kanske ska jag baka lite bullar tilloch med! Det händer näst intill aldrig att jag har en sådan dag för mig själv, och det är så befriande när jag äntligen har tid att bara vara. Ska visserligen kika lite i min nya bok - Basisbog i Medicin og Kirurgi - men bara för "skojs skull" och inte för att jag måste. Så skönt!

Lyssnar på Ben Harper och lullar runt i lägenheten. Har med andra ord en lyxlördag. Hoppas ni har det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0