Frihetsgudinnan goes wild.

29 oktober 2008

Igår var det verkligen tidsbrist. Skola från 10-16 och på kvällen var det födelsedagsfika som Nina hade arrangerat på grund av (just det) - hennes födelsedag. Mycket mysigt! Därför hann jag inte blogga. Inte för att jag egentligen har något intressant att säga, som jag tror att ni andra har någon glädje av. Men som sagt bloggar jag mest för min egen skull - för att rensa huvudet på tankar som inte fått ro.

Både gårdagens och dagens föreläsningar har verkligen varit intressanta och givande. Har handlat mycket om akutmedicin - vad gör man den dag man står ensam på akuten, får en komatös patient, och ska bevara livet på denna? Ganska viktigt att veta, och väldigt nyttigt att repetera om och om igen. En vacker dag står man där själv, och det finns ingen tid att ringa överläkaren och fråga om råd. Det är då det gäller att ha koll. Jag imponeras otroligt av dom som kan bevara överblick i sådana situationer och löser problemet snabbt och felfritt. Det är nog därför jag börjat bli mer och mer intresserad av denna inriktningen. Dras mer till livshotande tillstånd och snabba beslut, oavsett hur skrämmande det nu kan vara, än vad jag dras till lugnare miljö på en vårdcentral, där man kanske har lite mer kontakt med patienterna. Neurologi är också något jag skulle kunna tänka mig att ägna mer tid åt. Vem vet - kanske blir det hjärnkirurgi för min del i framtiden? Hade varit coolt, men jag hade också fått jobba hårt...

Det har alltså varit mycket CT-scanningar på hjärnblödningar, skallfrakturer, blodproppar - till och med skottskador. Spännande as hell.

Trots att jag är från vettet deppad över att det inte finns en enda pumpa kvar att köpa (och jag överlever inte en halloween utan att göra mina berömda pumpor!) ska jag nu ta mig samman och packa till helgens bravader. Det blir hyttetur för hela slanten. Termin 6 ska alltså iväg på teambuilding och -trivselhelg för att stärka sammanhållningen och lära känna varandra ännu bättre. Ska bli väldigt trevligt! Dock har det, som alltid, blivit bestämt ett tema för lördagskvällen. Temat är New York - och det förväntas att vi gör något roligt ut av dresscode. Vad klär man ut sig till när temat är New York? En skyskrapa? Som alltid skapar detta smärre ångest, och folk orkar inte anstränga sig i rädsla för att göra bort sig. Förutom den lilla skara människor som redan har hyrt kostymer, skaffat rekvisita och satsar på att vinna pris för bästa utklädnad. Själv orkar jag inte vara så engagerad, men vill heller inte vara den enda som kommer i mina vanliga trasor. Därför har jag idag kommit fram till att min utklädnad blir Frihetsgudinnan - den moderna utgåvan. Det vill säga att min fackla byts ut mot en Starbucks-kaffe och min stora bok (är det en bibel, en lagbok eller något annat?) byts ut mot en COSMO-tidning. Tiaran ska jag knåpa ihop nu om några minuter, och den kommer bestå av ett diadem, papper, klister och aluminiumfolie. Det snygga silverpappret jag köpte idag glömde jag någonstans, troligtvis inne på H&M när jag köpte en puffig kjol, lösögonfransar och smycken á la frihetsgudinnan-style.

Det blir lagom fantasifullt och lagom pyssligt.
Nu ska jag pyssla.


Jag på lördag. Fast en smula livligare & mer modern.


Tjipp-tjopp utklädnads-flopp!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha! Du måste lägga ut en bild på din outfit sen =)

2008-10-30 @ 08:36:45
URL: http://caroline1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0