AAAARRRRGGHHHHHH!!!!

15 september 2008

JAG ÄR SÅ ARG!
Sedan i fredags har min hemtelefon inte fungerat, vilket har varit irriterande, då jag inte kunnat ringa hem till Sverige utan att betala 200 kr i mobilavgifter. Så har varken kunnat prata med Niklas, familjen eller någon annan sedan i fredags. Därför bestämde jag mig för att gå upp i god tid och hinna ringa kundservice innan skolan. Detta gjorde jag, och fick veta att det är inga problem - bara att skriva in en kod i telefonen och så funkar det efter en kvart.

Trodde jag på det? Nej.
Provade jag? Ja, det kunde ju ha funkat.
Funkade det? Nej.

Därför provade jag igen utan resultat.

När jag kom hem från skolan ringde jag igen och förklarade läget. Efter många om och men (och många hundralappar i mobilräkningen senare) hittade killen felet (påstod han) och sa att han skulle ringa tillbaka inom några minuter.

Trodde jag på det? Nja, kanske ändå.
Gjorde han det? - Ikke.

Så efter 3 timmar ringde jag upp och var en smula irriterad, då det var samma kille som svarade, men låtsades att han inte visste vad jag pratade om. Denna "nya" kille sa till slut att "jag kommer sätta igång din teleadaptor härifrån och det kommer fungera om en timme".

Funkade det? NEJ.
Hade kundservice stängt när det hade gått en timme? JA, SJÄLVKLART HADE DEN DET, OCH DE VAR JU DET HAN MYCKET VÄL VISSTE. JÄVLA MÄNNISKA, HUR KAN SÅDANA MÄNNISKOR FÅ JOBB ÖVER HUVUD TAGET!?!?!?!?

Ja, så nu sitter jag utan telefon med en sablans skit-adaptor som bara blinkar. Jag kommer snart ta fram hammaren och gå lös, då kanske det funkar bättre.


AAARRRRRRHHHH, jag är arg.

Annars har dagen varit lugn även om tentaångest smått börjar krypa fram. Har läst viruskemoterapi och parasitologi hela kvällen och är sinnessjukt trött på böcker nu. Ska ner till macken och köpa något onyttigt istället för att gå och träna. I ren protest mot världen. Och den enda som kommer må dåligt av det är jag. Men det skiter jag i just nu, i ren ilska och frustration. Och imorgon har vi 7 timmars föreläsningar i sträck utan paus, mellan 08 och 15. Antibiotikaresistens, allergi, parasitoligi, främmande infektioner och lite annat smått och gott som också kommer på tentan på fredag. Vem tycker att vi behöver lite ledigt för att plugga? - Ingen.

För att sammanfatta: Ska ni bråka med någon dom närmaste dagarna, välj inte mig - jag rinner snart över.
Hejdå.


Kommentarer
Postat av: emma

Det bästa nån sagt är Ross i vänner när han har en major schampoo explosion: Why do BAD things happen to GOOD people??? WHY???

Detta är en fråga jag brukar ställa mej.. är vanligtvis också förföljd av otur!:) Kramis

2008-09-16 @ 13:52:48
URL: http://emmastjerna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0