crayzay day

21 september 2008

Hajsan.

Det har varit en crayzay helg helt enkelt. Har varit hemma 14 timmar totalt sedan fredag och sovit 10 av dom (7 inatt och 3 i går natt). Dom resterande timmarna har jag diskat, dammsugat, tvättat golv, städat toalett, städat bort alla kläder som låg utplacerade lite överallt, och putsat speglar. Har inte suttit stilla en sekund, förutom när jag sov - men det är också ganska oklart om jag var stilla då.

Helgen började med tenta i fredags. DET GICK JÄTTEBRA! Absolut mycket bättre än jag hade väntat mig, och långt över gränsen för godkänd - 85%. Göttigött. Så ännu en gång får jag väl lära mig att jag bara skulle trott på mig själv från början - sluta oroa mig hela tiden för att det inte ska gå, det gör det ju alltid ändå!

Efter det blev det en runda på stan, köpte en obligatorisk grattis-till-tentan-present till mig själv på Magasin du Nord. En söt klänning som får invigas vid ett finare tillfälle. Trodde att det skulle bli en kort runda på stan, men ack nej. Klänningarna vi hade beställt till bröllopet kom inte med posten, så vi var tvugna att hitta något annat, på stan. Något fräckt, men inte för fräckt. Det var väldigt svårt, men vi fastnade till slut för en städ-flicka-outfit som var lagom fräsig.

Fredag kväll kom snabbare än väntat och innan jag förstod vad som hänt stod jag i köket hos Nora & co, på deras inflyttningsfest. Jättetrevligt och en himlans fin lägenhet. Det blev ganska sent, och efter 3 timmars sömn skulle jag upp igen. Då var det dags för bröllop för mig, Anita, Samantha och Stine. Vi hade en helt sjukt kul dag - jobbae 14 timmar, men det kändes som en vanlig arbetsdag. Vi fick helt enkelt pengar för att ha kul. Och mycket pengar var det också.

Normalt hade jag väl gått och lagt mig efter 14 timmars jobb, men så blev det inte. Vi körde hem (i den nya BMW;n som vi fick låna, fint!!) till Samantha och satt där, sen blev det av till jobbet runt 3-tiden och sen fortsatte det bara.. Var hemma vid 06, helt slut.

Nu har jag 2 timmar i min nystädade lägenhet. Jag ska bara ligga och njuta av söndagen och göra absolut ingenting. Har städat hela lägenheten, allt luktar rent. Nu ska jag baka scones och sätta mig framför TV;n med scones och en kopp thé.

Sen blir det jobb igen. Puh. Men det är jag och Stine som ska stänga, och söndagar är slappa. Det blir hyggeligt.

Imorgon börjar block 2, cellevækst og cancer. Ska bli intressant, och kul med lite mer kliniskt orienterade kurser.

Bilder kommer inte att läggas ut från gårdagen, haha.
Tjooopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0