det luktar korv?

23 september 2008

Undrar varför det luktar korv i min lägenhet? Plötsigt i eftermiddags började det lukta sjukt mycket mat i lägenheten, typ kryddstrark korv. Och jag hade inte lagat mat vad jag kunde dra mig till minnes. Efter en stunds funderande beslutade jag att det måste vara en av grannarna som lagat mat, och så har det spridits till mig lägenhet. Hur som helst gick jag och tränade och kom hem nyss - och det luktar sjukt mycket korv fortfarande. Bara hos mig. Skumt. Måste undersökas.

Dagen var bra och jag anlände från skolan i glatt humör med ett paket under armen, som jag hämtat på posten - MIN NYA TELEFONADAPTOR!! Äntigen skulle jag ringa för första gången på 1,5 vecka. Kopplade in den och var sjukt nöjd. Men. Den funkade självfallet inte. Efter att ha rivit av halva håret (dvs. ca 40 hårstrån), ringde jag till kundservice och var beredd på slagsmål över telefonen. Dock var mannen mycket trevlig och kunnig, och det hela resulterade i att det tog mig 2 timmar att, under kundservice-mannens handledning över telefon, OMINSTALLERA hela skiten. Till slut fungerade det och jag kan ringa igen. Äntligen. Men jag kommer få en väldigt hög mobil-räkning om några veckor...

Fick titta på tumörer och metastaser idag, på bortopererade tarmar, livmödrar (hahaha, undrar om man säger så egentligen), levrar och bröst. Ganska  bra att få titta, känna och uppleva istället för att läsa i en bok och titta på bilder, även om verkligheten luktar väldigt mycket mer formalin och döda organ. Men man lär sig nog snabbare har jag en känsla av. Resten av dagen var bara mikroskopering och ett antal tråkiga, långdragna föreläsningar inom patologi.

Nu är det dags för vårrullar och inte korv. Gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0