en galen helg till!

29 september 2008

Ja, men så är det måndag igen. Både kul och en smula obehagligt att tiden går så otroligt snabbt. Helgen har igen varit allt utom lugn. I fredags blev det utgång till universitetet. Sviktande party-humör och entutiasm ledde dock till väldigt tidig hemgång för min del. Skönt och förnuftigt av mig (någon gång ska man ju va det också...) eftersom jag skulle jobba hela dagen i lördags. Jobbdagen var äckligt stressig och ingenting fungerade som det skulle. Detta ledde till att jag efter min sushi-frossa i lördags kväll somnade i soffan runt 21-tiden. Som en liten pensionär.

Igår tränade jag och sen var det dags för personalfest med Kræz-folket. Efter avslöjanden av alla hemligheter stod det klart för oss att vi skulle till Nyborg badland, vilket var mer OCH mindre uppskattat. Badhuset var reserverat till oss, så vi hade bassängerna för oss själva. Dock blev det såklart att vi tjejer gick som lämmlar i flock direkt mot bubbelbadet för att sedan placera våra bikini-rumpor där under hela vistelsen.

Efter bad hade vi 30 minuter på oss att göra oss party-klara. 30 min!! Det är ju fullständigt orealistiskt! Därför kände vi oss fullständigt orealistiskt o-party-uppklädda när vi åkte tillbaka mot Odense, trots klänning och stiletter. Men det glömdes snabbt bort när vi kom fram och fick syn på den mexikanska bufféen. Aaah, så mycket och så god mat har jag inte skådat i hela mitt liv. Därför åt vi tills vi (och klänningarna) nästan sprack, vilket inte fick en att känna sig mer glamourös direkt. Men det glömdes också bort ganska snabbt när aktiviteterna tog vid. Det blev merenge/salsa-kurs, show och massor av tequila. Helt enkelt en väldigt trevlig och minnesvärd kväll med mycket skratt och dans. Vid 03.30 kastade jag (som en av dom sista) in handduken och cyklade hem, eftersom det ju ändå var söndag och skola dagen efter (förnuftig igen). En liten kvarblivande skara åkte vidare till Rasmus på efterfest, som dom skulle avsluta med brunch idag. Tur att jag hoppade av, annars hade jag nog inte snappat upp något alls på föreläsningen idag.

Nu måste jag verkligen fortsätta plugga. Helgen har varit alldeles för plugg-fri och jag ska ju fortfarande kunna vad jag ska kunna. Molekylärt grundlag för cancer är det som gäller ikväll hemma hos Lil-Wib.

En inblick i gårdagen och en svängig låt kan jag väl bjuda på innan jag säger tack och adjö.

         




TACK OCH ADJÖ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0