Ida vs. K-bladet.

24 september 2008

Jag är sedan ett par dagar tillbaka mitt uppe i en rykande het debatt med (mot?) Kristianstadsbladets sportbloggare och så kallad sportjournalist, som är den mest bittra och tråkiga journalist jag någonsin varit med om. Det är jättelöjligt och ruskigt barnsligt, men jag känner i min benmärg att jag måste ha mina åsikter ute i luften, då hela jäkla Kristianstad är så infiltrerad med bitterhet, avundsjuka, jantelag och "GUD-ALLTSÅ-DENNA-MÄNNISKA-ÄR-ANNORLUNDA-VI-MÅSTE-HACKA-PÅ-HONOM". Jag orkar inte sånt.

Att personen som det diskuteras om är min pojkvän har (även om man kan tro det) inte övervägande med saken att göra, det handlar om att vuxna människor tycker illa om varandra, och visar det på ett sätt man gjorde i mellanstadiet. Det är helt enkelt alldeles för barnsligt, och alldeles för många hänger på och tycker det är häftigt - vilket ju igen bara visar att hela staden kognetivt inte har blivit mer än 12 år.

Jag blir så irriterad på folk som egentligen tycker sjukt illa om en, men som är överdrivet trevliga mot en när man träffas. VAD ÄR MENINGEN MED DET EGENTLIGEN? FEGHET? Har man stake nog att snacka skit bakon ryggen på folk, borde man ocskå ha stake nog att kunna säga det till den omtalade. Självklart menar jag inte då att man personligen måste kontakta alla man ogillar för att säga det till dom, man men behöver fan inte låtsas att man bryr sig om varandra heller!

Det är bara Kristianstad i ett nötskal det där. Hur mycket hemlängtan man än kan ha ibland, så kommer jag alltid att tycka så. Tänk efter snälla ni -  tycker ni illa om folk för att dom behandlat er illa eller upträtt på ett (för er) oacceptabelt sätt (HELT OKEJ I SÅ FALL!) eller tycker ni illa om folk för att ni har hört eller läst något om dom, utan att själva 100% veta sanningen?

Debatten finns bland kommentarerna till detta inlägg (Nordgrens svar): http://blogg.kristianstadsbladet.se/patrikpersson/


Bitterinfiltrerat område är markerat.



Nu ska jag läsa om dagens tumör - hudcancer. Spännande, och bra att läsa om man funderar på att sluta sola solarium. Farligt, farligt!

Kl 18 ska jag jobba stängning, ganska slappt.
Hej på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0