Människor jag inte förstår. Part I.

10 september 2008

Här kommer en lista på människor jag inte förstår:

- Alla hemska människor, här inkluderas pedofiler, våldtäktsmän, massmördare, barnmördare, misshandlare osv, osv. Denna punkt täcker över väldigt många människor, men kommer specificeras i sinom tid.

- Människor som ser ner på andra människor av en eller annan grund. Ett exempel är den blonderade damen i Tommy Hilfiger tröja som åt på mitt jobb för ett par dagar sedan, och skällde ut mig fullständigt för att hennes VISA inte gick att använa. Jag som bara är servitris har ju för i helvete inte förmåga att förstå mig på ekonomiska ärenden, som t.ex att dra ett VISA-kort igenom en kortläsare (= KOMPLICERAT ALLTSÅ!). Konstigt nog fungerade alla andra VISA i hennes sällskap, men dom tittade på mig lika snett.

- Människor som låter deras undernärda katter springa in i andra människors lägenheter och gömma sig under sängen. Ett exempel är min granne.

- Människor som aldrig lyssnar på andra människor, hur fel dom än har. Och sen fortsätter göra fel tills en professor säger till. Det finns många exempel på denna typ.

- Människor som snor andra människors utskrivna dokument i skrivarkön på universitetet, och sen inte kan erkänna att dom har gjort fel. Och dessutom tar dokumenten och går hem. Av logiska skäl väljer jag att inte ge exempel.

- Människor som har ett okontrollerat behov av att ljuga om alla möjliga ovesäntliga saker.

- Människor som just upptäckt något och skrattar åt andra människor när dom upptäcker det 1 minut senare, som om dom alltid vetat.

- Människor som är arbetslösa, och klagar över det, men vägrar ta de jobb som erbjuds, även om dessa jobb inte innehåller moment som bajs, kräk, städning och/eller sexuella tjänster.

- Människor som har dåligt självförtroende och försöker höja det genom att kommentera alla defekter hos alla människor i omgivningen.

- Människor som kissar utanför toalett-kanten med vilje.

- Människor som alltid ska vara alla möjliga superlativ jämfört med andra människor.

- Människor som inte kan unna andra människor lite lycka och framgång i livet, och alltid börjar med frasen "Åh, du har det bra du - tänk på mig som...bla bla bla....."

- Människor som inte följer andra lagar än jantelagen.




Listan kommer uppdateras när jag får det för mig.
Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0