ny kula.

22 september 2008

Så börjas det på ny kula igen. Måndag igen, ny vecka. Nytt block - cancer. Ny bok, ny pärm, nya anteckningar och nya föreläsare.

Förra blocket leddes av en ofantligt engagerad överläkare från klinisk mikrobiologisk avdelning. Varje gång han föreläste var det stor show och man somnade verkligen inte. Idag, däremot, möttes vi av en grå liten gubbe med trätofflor från patologisk avdelning, som skulle hålla i intro-timmen. Han sa "hej och välkomna" sen började han prata om tumörer med detsamma. Inget onödigt snack där inte! Jag hade sett fram emot undervisningen och hoppades att det skulle vara lika intressant som det låter. Men ack nej. Han var så otroligt tystlåten, entonig och bara inte alls inspirerande.

Får hoppas på bättring imorgon.

Annars har dagen varit lugn, det behövde jag verkligen. Köpte världens godaste thé på väg hem från skolan, i min lilla älsklings-thé-butik på Vestergade. Vanilj&citrongräs. SÅ GOTT. Så med några koppar thé har jag överlevt kvällen, medan jag har försökt få överblick över all ny information, alla nya anteckningar och kompendier. Organisera upp livet igen liksom.

Nu är det alldeles för sent. Imorgon kl 08.15 ska jag sitta ute på sjukhuset igen och titta på tumörer i mikroskop, och ska helst inte somna eftersom vi har föreläsningar till kl 14.00.

Sov gott mina små kycklingar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0