får det lov att vara en staphylococ?

3 september 2008

Har precis läst klart mina böcker och gått den vanliga rundan i lägenheten, där jag samlar upp alla thé-koppar jag placerat lite överallt under dagen. Hittade idag koppar på toaletten (morgon-théet, samtidigt som sminkningen - man är väl effektiv), skrivbordet (plugg-théet), mini-soffbordet (TV-tittar-théet) och bordet bredvid sängen (minns inte riktigt när det var....).

Idag har det handlat om virus och en massa bakterier. Har självklart, mer eller mindre medvetet, börjat tvätta händerna var och varannan minut, med extra tvålomgång och extra noga. Har också utvecklat en större förståelse för Krösa-Maja i Lönneberga, när hon är livrädd för att få tyyyyfiiiis. "Föschht bli' di blåa i ansiktet, å sen dööör di".

Har tittat på första avsnittet av Idol 2008. Ganska lamt program idag faktiskt, saknade Carolina Gynning och Carina Berg. Varför dom försvann och Peter är kvar förstår jag ej. Men jösses amalia vilken oviktig sak att grubbla över.

Det har i princip varit min dag, mer spännande blir det inte. Låten som har varit på repeat i mina högtalare idag är Butterfly med Jason Mraz, sjukt bra. Här kan ni höra den: http://www.youtube.com/watch?v=iP7ak6u8Wlw

Nu är det sängdags för Lil'Wib. Det är en dag imorgon också (ellerhur låter man precis som en trött gubbe när man säger så...?). Morgondagen kommer återigen att spenderas framför långdragna föreläsare och böcker fulla med bokstäver, men avslutas med veckans andra boxningspass - fint. Att få kämpa tills svetten bokstavligen sprutar, och blodsmaken kommer fram i munnen är något jag saknat. Mina fingrar darrar fortfarande sen igår. Det är gött.

Sov gott kära vänner och glöm inte att tvätta händerna, annars kanske staphylococcus aureus kommer och hälsar på! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad sägs om en date?

2008-09-04 @ 21:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0