annat var det förr.

22 april 2009

Eftersom mitt internet bara plötsligt slutade fungera igår eftermiddag, med följden att min hemtelefon heller inte fungerade, så har jag varit isolerad i ca ett dygn, vilket har varit hemskt tärande. Att man är så beroende av både internet och telefoner, det är inte riktigt vettigt. Annat var det på tiden, då man skickade brevduvor eller fick posten med en riddare, som kanske inte dök upp eftersom han kanske blivit skjuten med en pilbåge. Då hade man visserligen inte så stort kontaktnät och socialt behov, och man gifte sig med sin egen bror, eller kusin om man var lyckligt lottad. Som sagt, annat var det på den tiden.

Nu fungerar allt dock, och det hurrar jag för nu. Hurra.

Jag ska inte bli långdragen, eftersom jag har en del att stå i. Har precis kommit hem från en skoldag med 6 föreläsningar i rad, utan rast eller ro. Det var ganska segt, men som tur var, så var dom sista 3 föreläsningarna väldigt spännande och jag satt på helspänn med hakan nerfälld. Thoraxkirurgi, thoraxtrauma & ansiktstrauma = skamligt spännande. Thoraxkirurgen, som hade första föreläsningen, är dessutom min allra största idol, och när han pratar sitter vi alla och tänker att en sån där ska jag bli. Eller i alla fall jag. Fast jag föredrar nog att inte gå hela vägen, utan jag vill nog vara kvinna i framtiden också.

Nej, nu ska jag sluta prata skit, göra en kanna té och sätta mig i soffan och plugga lite lungmedicin.

Lyssna på denna så blir allt bra:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0