bättre humör

1 april 2009

Idag får man skriva allt möjligt skit man har lust till, eftersom man bara kan skriva sen att det var på skoj. Idag är den enda dagen på året då man officiellt for lov att skoja och ljuga. Det gör hela grejen till mindre intressant, tycker jag.

Jag är på bättre humör idag. Dels för att jag fått lov att sova ut, dels för att jag fått vara hemma från undervisningen (fått och fått, jag har väl själv tagit mig friheten på bekostnad av att jag missar undervisningen, som med tanke på att det handlar om arbetsmedicin är ohyggligt tråkig idag), och dels för att jag eliminerat vissa humörbetungande faktorer. 

Jag har dessutom kommit igång med modul 2 på kandidatdelen av utbildningen, sjukdomar i andningsorganen. D.v.s., att det blir mycket näsor, halsar, strupar och lungor dom nästa 3 veckorna, varefter det återigen är tentadags. Men inte att förglömma har jag ju ett härligt påsklov att se fram emot mitt i alltihop. 

Är alldeles stel i rumpa och lår efter gårdagens löpning och yogaträning. Det nya bodyflow-passet är grymt hårt för främre lårmusklerna, då det är statisk styrketräning som närmast kan beskrivas som ren mjölksyrabelastning. Eftersom man står alldeles stilla i positioner som gör herrans ont, är det också en slags psykisk träning, eftersom man verkligen ska ta sig samman för att orka vidare när benen skakar och musklerna värker. Men känslan av att sedan låta musklerna slappna av, och dessutom sträcka ut dom till max är helt underbar. Yoga borde vara obligatoriskt för alla människor, så hade vi inte haft lika mycket problem här i världen.

Idag blir det bodycombat-träning. Då jag inte provat det nya passet som släpptes i lördags, blir det spännande att se vad dom har att bjuda på, både angående själva träningen och angående musiken. Det blir bra.

Men dessförinnan ska jag faktiskt ha hunnit läsa en massa om behandling av kroniska obstruktiva lungsjukdomar och astma, så jag har inte tid att sitta här och tjöta mer. Ha en najs dag och lyssna på dagens sång, för om man inte redan är på bra humör - så blir man det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0