bra bra bra

27 april 2009

Tentan gick bra.
Helgen var bra.
Vädret var bra.
Jag var bra.
Allt är bra.

Orkar inte skriva mer om det, så jag sammanfattar det så.

Nu är det dock dags att börja på ny kula med nytt block - sjukdomar i rörelseapparaten, dvs. reumatologi, ortopedkirurgi och en massa arbetsmedicin, rättsmedicin, socialmedicin på det. Ett block jag inte har sett speciellt mycket fram emot, då ämnet inte tilltalar mig särskilt mycket. Vet inte om jag är så förtjust i att läsa om sjukdomar i leder, skelett och sådant dära. Men! Jag har dock i eftermiddag intalat mig att gå in i ämnet med öppet sinne, och försöka vara positiv. Åtminstone ett tag. Kanske är det spännande ändå, man vet aldrig. Ser i alla fall fram emot  rättsmedicinföreläsningarna om skottskador. 

Nu har jag precis polerat golvet rent med AJAX japanese blossom limited edition, och ska fortsätta denna måndag afton med att kränga lite mat, samt bevandra mig i reumatologins spännande (?) värld. Det vill säga, jag ska organisera mina mappar med klistermärken och folders, jag ska bläddra i böckerna och markera vad som ska läsas dom närmsta 6 veckorna, lägga upp en liten läsplan och vara riktigt organiserad, eller ska man kanske säga snudd på kontrollmanisk. Sak samma.

Skepp o hoj. (Båt & cykel!?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0