har äntligen öppnat ögonen

20 juni 2009

Att det är 20 juni, men väder som 20 september är för mig obegripligt, men ändock inte speciellt överraskande. Antar att den skandinaviska sommaren har bytt skepnad dom senaste 5 åren - regn, åska, piss och skit är allt vad det är! Och nej - jag är inte pessimist, bara realist. Jaja, nog om det. Att jag sitter här och klagar ändrar väl ingenting.

I går kväll blev det jobb för hela slanten, och jag hade faktiskt en riktigt trevlig kväll i baren. Folk var glada i hågen och en aning salongsberusade, men inte så det blev för mycket - en bra afton. Dessutom var det inte bara tråk-fatöl och ölgubbar, utan coctails och blandat folk - det gillar vi. Den nya drinken rasberry caipriovska kammade hem storkovan och det verkade ett tag som om folk inte kunde annat än dricka färska, mortlade hallon med lime och vodka. Och vem klandrar dom?

Hur som helst, 10 timmars jobb, och att komma hem vid 4-tiden har satt sina spår idag. Har varit så trött hela dagen att jag till och från undrat om någon drogat mig genom att släppa in toxisk nervgas genom ventilationssystemet. När jag till slut släppte min paranoia, insåg jag att det nog inte finns mycket vettigare att göra än att sova. Så jag sov - trots att jag intagit 2 koffeintabletter och bestämt mig för att seriös-läsa. Men det fanns inte mycket att be för!

Nu ska jag trotsa omvärlden och faktiskt se filmen "antichrist" på bio. Har hört förskräckliga historier om den filmen, och det går tillochmed myter om att många p.g.a överväldigande äckelkänslor varit tvungna att lämnat biografen innan filmen nått hälften. Många av mina kurskamrater har sett filmen och starkt varnat, vilket gör det hela mycket mer spännande, eftersom vi i egenskap av läkarstuderande möjligtvis har en högre tröskel än många andra, som inte rotat bland tarmar eller pillat i hjärnor. Därför måste jag ju med mina egna ögon se om detta kan vara sanning. Rapporterar efteråt.

Hej med er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0