jajamensan fattas bara

4 juni 2009

Jag är bitter och inte alls på solstrålande humör. Tenta imorgon, och det känns väl ok. Har ju till och från pluggat som en tosing, och tycker väl att jag har ganska bra koll, men fattas fortfarande en del detaljer. Men det är inte därför jag är bitter. Normalt vid denna tiden, så brukar människor som går i skolan få sommarlov - ni vet, liksom ledigt hela sommaren? Sommarlovet brukar infalla någon gång mellan 5 och 10 juni, och då är alla glada. Utom jag. 

För på måndag börjar  n ä s t a  kurs - "sjukdommar i blod och blodbildande organ"!

Vi ska alltså läsa ytterligare en kurs som tvingar oss att sitta inne med blytunga böcker medan alla andra är ute och svirar i sina nyinköpta blommiga sommarklänningar med gladiatorsandaler till. Det är ju inte riktigt vettigt!! Så den 29 juni, praktiskt taget när sommaren är över - då får vi sommarlov. Och ja - jag ska se det positiva i det, men det är inte så lätt när man loggar in på facebook (ja, det är sånt man sysslar med när man tentaläser) och ser att varenda nisse får sommarlov i dagarna. 

B i t t e r  är ordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0