mycket sjuk film, bokstavligt talat.

20 juni 2009

Ja, men då var jag hemkommen igen från bion.
Och vad ska jag säga...

Mycket sjuk film. Inte alls vad jag föreställt mig eller förväntat mig
ut från vad folk har berättat. Jag får känslan av att filmen förmodligen
är hundra gånger bättre i bokform. För det här blev bara sjukt.
Inte hemskt, inte otäckt, inte ens äckligt på film-äckligt-viset. Bara sjukt.
Och efteråt hade jag inte mycket att säga.

Tror faktiskt att mina första ord när eftertexten dök upp var "jaha, okej".
Kanske är det bara jag som blivit känslomässigt distanserad från
blod, knivar och avklippta "kroppsdelar", men det påverkade mig
inte på det viset som det verkat påverka många andra. Och det
är ju klart att filmen har en djupare essens än stympning och slabb, 
och den bakomliggande historien är egentligen ganska okej, 
men på något vis förstörs den känslomässiga aspekten en smula, när
filmens fokus istället blir "undrar hur skabbigt det blir i nästa scen?".

Men men, nu har jag i alla fall stillat min nyfikenhet, och jag får väl
säga att det på något vis ändå var värt det. Nu vet jag att min 
uppfattning om vissa saker inte stämmer överens med många andras.

Men en sak var sant - folk gick därifrån innan filmen var slut.

Här kommer trailern, som enligt min mening inte riktigt avspeglar filmens innehåll:


Nu ska jag sova gott!
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0