alone

21 mars 2009

Dagen har trots alla mina försök att liva upp den med bakning, bra musik och sköna strumpor, varit piss & skit, i den bemärkelse att det har varit en dålig pluggdag. För övrigt är jag ju hel, ren, mätt, varm, frisk och glad, så jag kan ju inte säga att jag har haft en sådan där piss&skit-dag som man t.ex. kan ha när man är gatubarn i Rio de Janeiro. Mer sådär piss&skit på ett i-landsaktigt vis, ni vet när man egentligen inte har något direkt att klaga över, men man är bara inte helt tillfreds med tillvaron. Den kunde varit bättre. Jag kunde haft känslan av att jag lärt mig något viktigt, men jag har mest känslan av att jag suttit och läst i 6, nästan 7, timmar utan att riktigt lärt mig något av betydelse.

Nu är det kväll, och jag har precis motvilligt (för nu måste jag följa det) kollat på Robinson 2009. Ett ganska spännande program, då man ju faktiskt kombinerat ett socialpsykologiskt experiment som man kan skriva massor av avhandlingar om, med ren underhållning för oss där hemma. 

Skulle laga middag innan. Öppnade kylskåpet och upptäckte till min förvåning att hela skåpet var fullt av mat! Parmaskinka, kycklingbröst, mozzarella, zuccini, aubergine, olika sorters sallad, och massor av andra smarriga varor som man skulle kunna blanda ihop till en riktigt fin måltid. 

Det slutade med att det blev en hamburgare från McDonald's till middag. 

På vägen köpte jag 7 filmer för 240 kr, vilket faktiskt är ett ganska bra klipp. Blockbuster är alltid att lita på när man ska spendera en lördagskväll på egen hand! Ska nu börja med att se filmen Untraceable, som jag faktiskt velat se ett tag. Förmodligen en B-film, men det kvittar idag. Jag nöjer mig med en skön kväll i sängen innan en hektisk 9,5 timmar lång arbetsdag imorgon. Hej på er!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0