batmobilen

2 mars 2009

Här sitter jag och fortfarande är vaken. Har lite sovmorgon imorgon så jag kostar på mig att vara uppe lite längre. Eller, rättare sagt, jag somnade i böckerna i eftermiddags och är nu (även p.g.a. lättare druvsockerkick) ganska pigg. Har tidigare ikväll suttit i telefon med min numera ganska gravida syster i över en timme och "tjabbat lite", som Tabita Tatuerare hade uttryckt det, och har därför inte fått så mycket gjort under kvällningen. Med andra ord - det finns flera anledningar till att jag pluggat dåligt under dagen, vilket jag nu har tagit igen under kvällen. Har läst ut min nyinköpta EKG-bok, och den gav mig många snilleblixtar och aha-upplevelser, vilket ju är mycket välkommet. Nu är jag expert på EKG i ungefär 30 minuter till, sen börjar jag så smått glömma vad jag läst och kommer kanske sitta helt blank under EKG-föreläsningen imorgon. Vem vet!?

Helgen i Åhus var lugn och skön, utan större bravader. Ganska skönt. Fick provköra Niklas nya bil, en svart Audi TT, som jag kallar batmobilen. Det var en satans upplevelse kan jag säga, ty när jag (i mitt slitnaste tillstånd) stod parkerad vid statoil, och ett gäng 16/17-åriga (eller 18/20-åriga, vad vet jag, det är inte så lätt att avgöra) killar gick förbi, och högljutt började kommentera/berömma/avguda bilen - då trivdes jag. Det bevisar egentligen bara att man kan vara hur ful som helst, har man bara den rätta bilen får man uppmärksamhet oavsett vad. En liten lärdom inför framtiden, kanske.

Nej, nu ska jag sortera lite papper och sen ta plats under täcket.

Sov gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0