is i maaaageeen

27 mars 2009

Jaha. Det är dags för tenta om någon timme och jag sitter framför datorn med en stor tallrik  h a v r e g r y n s g r ö t ! Inte för att jag gillar det så hemskans mycket, men mycket för att man alltid fått inpräntat i huvudet att havregrynsgröt, det är bra! Men jag ska nog klara mig oavsett om jag äter havregrynsgröt eller ej, dock har man en bättre magkänsla när man laddat upp ordentligt. Dagens tentatema går i grönt, då jag har grön bläckpenna, grön överstrykningspenna, grön burk med gröna vindruvor och gröna halstabletter i. Allt blir mycket roligare med färgtema!

När jag gick i högstadiet hade jag en idrottslärare som hette Una. Una var en riktigt sportig kvinna, hård och besynnerlig. Men jag gillade henne. Varje gång vi spelade basket, och man hade bollen och var på väg fram mot korgen, så hörde man Unas gälla röst skrika "is i maaageeen", Förmodligen eftersom vi (lägg märke till att jag skriver "vi", d.v.s ingen nämnd, ingen klämd) tjejer har en tendens att när vi mot alla odds har lyckats att studsa bollen ända fram till korgen, så kastar vi bara iväg den någonstans samtidigt som vi blundar och hoppas på det bästa. Därför ville Una att vi skulle ha is i magen, och tänka efter innan vi kastade bort bollen till andra laget. Väldigt omtänksamt av Una.

Hur som helst - denna morgon kan jag inte annat än att tänka "is i maaageeen". Liksom så att jag inte bara fyrar av (säger man kanske inte i Sverige, utan mest i Danmark?) ett svar ut i etern, utan tänker noga efter innan jag svarar. Och så ska det bli.

Min gröt är kall och klistrig nu. 



Kommentarer
Postat av: Pia

Haha, Una var verkligen en härlig kvinna! Kommer du ihåg när vi hade basketturnering och samlades hemma hos Anna Lennartsson för att göra våra snygga gula tröjor med ägg på baksidan, vi hette Kinder va? Hahahaha!

2009-03-27 @ 11:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0