snökvinnan från istiden

24 mars 2009

Uh, vilken seg dag. Kom faktiskt upp ur sängen vid halv sju imorse, mot alla odds. Föreläsning kl 08 i en  i s k a l l  lokal. Dom (vem? vilka? bovarna?) måste ha råkat (!?!?!) lämna alla fönster och dörrar öppna under natten, eftersom det var ca 10 grader celsius inne i föreläsningslokalen då vi kom imorse. Det vill säga, vi fick sitta med halsdukar, jackor, mössor och vantar på och försöka lyssna på gubben som pratade om något jag inte ens minns.

Det var svårt att skriva anteckningar med stickade tumvantar på.

Efter det fick vi äntligen byta lokal inför resterande föreläsningar... När jag sedan skulle cykla hem var det  s n ö s t o r m. Jag trodde att jag skulle stupa på halva vägen, det var inte lätt att cykla i det vädret. När jag kom till gågatan stannade jag cykeln för att hämta luft och krafter, och upptäckte då att min svarta jacka, min blommiga halsduk och mina svarta fluffskor var alldeles vita och hela jag såg ut som en snögubbe... på framsidan. Inte så konstigt kanske, eftersom jag ju cyklade i snö och motvind, men det konstiga var att  i n g e n   a n n a n  såg likadan ut. Jag såg ut som om jag kommit ut ur en tidsmaskin från istiden, medan alla andra gick runt på gatan och visslade för sig själva, torra och rena. Lustigt! Ännu lustigare blev det då en liten flicka till slut fick syn på mig (vilket krossade min teori om att jag var en osynlig tidsmaskinpassagerare, typ som ismannen Ötzi) och skrek "MAMMA KOLLA HUR DEN TANTEN SER UT, VAD HAR HON GJORT? MAMMA KOLLA DÅÅÅÅÅÅ" Mamman vände sig om och kollade. Sedan skrattade hon åt mig.

Då cyklade jag hem, och då jag parkerade cykeln utanför huset sken solen och fåglarna kvittrade. Jag gick upp till lägenheten och somnade på soffan i protest.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hehe, jag hade cyklat över ungen! Eller iaf jagat den lite så att den blev rädd och lärde sig att det är fult att peka på folk xD Typ som det boxerkalsong-Maria (som vi hade i engelska eller nåt sånt) berättade, när hon hade jagat en liten tant på cykel med lastbilen när hon höll på att ta lastbilskörkort. Sjukt roligt!!



Fast jag tror att det är typ som Truman Show. Du lever i en bubbla utan att veta det, och hela världen följer dig på TV varje dag. Snöstormen var iscensatt. Men dom tänkte inte på att det hade varit mer realistiskt om alla skådespelarna också hade fått snö på sig.. Men det är bara vad jag tror..

2009-03-25 @ 08:26:03
URL: http://carro1985.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0