underliga människor.

13 mars 2009

Fredagen den 13;e - igen!! Dock har min dag inte varit särskilt oturlig, utan ganska slapp. Dock hände en väldigt märklig sak tidigare idag:

Jag skulle köpa en sushi-lunchbox på insu sushi, och kom dit precis kl 12 när dom öppnade. Tjejen bakom baren hade också precis kommit, och var väldigt stressad. Hon kämpade hårt med att svara i telefon, kränga av sig jackan, klä på sig jobbskjortan, samtidigt som hon försökte röja i baren och ta emot min beställning. När jag väl hade beställt ringde hennes privata mobiltelefon och hon svarade. Jag försökte att  i n t e  lyssna på hennes samtal, då det verkade himla privat - men samtidigt, vem tar sina privata samtal inför gästerna?

När hon lagt på luren kom hon tillbaka till mig och ursäktade sig, varefter hon kläckte ur sig detta (på danska, men jag översätter): 

"Alltså, jag vet att det låter helt sjukt skabbigt, men alltså min pojkväns kompis hade sex med en tjej igår kväll, som han inte kände sedan innan. Och så skulle han ta henne på brösten liksom, och då sprutade det mjölk från brösten!!! Alltså vet du något om det? Måste man inte vara gravid ganska länge för att få mjölk i brösten!?!"

Jag stod alldeles tyst och tänkte flera gånger "hörde jag det där i verkligheten?!?" samtidigt som jag undrade om det står "blivande läkare" i pannan på mig. Eller verkade jag vara en person som kan något om mjölk i brösten, att döma från sättet jag beställde min sushi? Eller kanske tyckte hon att vi blivit väninnor eftersom jag faktiskt hade stått i baren i 4 minuter? I vilket fall som helst, så vaknade jag upp från min fundersamma koma och svarade henne så allvarligt kan kunde, att tjejen i fråga kanske precis har företagit sig en abort, och att vissa tjejer faktiskt har mjölkproduktion ganska tidigt under graviditeten. Tjejen bakom kassan verkade tacksam för svaret, men fortfarande tyckte hon att det var fel på tjejen med mjölk i brösten.

Sen sa jag tack för idag och cyklade hem med min lunchbox...

Kommentarer
Postat av: Skinhead Barbiedoll

Haha jag gillar henne redan :D

2009-03-15 @ 08:34:37
URL: http://thompikissandtell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0