tappat en hand?!

11 mars 2009

Det har varit en skön dag idag! Även om jag inte riktigt tagit det lugnt, då jag irrat runt i hela Odense, så har det varit en behaglig dag. Den började med en timmes yoga, som verkligen var behövlig. Det var en ren lyx för mina spända och ömma boxningsmuskler att få sträcka ut ordentligt, samt utöva lite statisk styrketräning istället för dom vanliga armhävningarna och situpsen. Efter yogan hade vi (och med VI menar jag, mig själv och födelsedagsgrisen Lejla) väldigt lite tid på oss att göra oss klara för en brunch med resten av gänget på The Room. Brunchen var som vanligt dejlig, speciellt efter att ha tränat och blivit ordentligt hungrig.

Efter brunchen begav jag mig till sjukhuset, även kallat the sickhouse. Vi hade visserligen ledigt från all undervisning idag, men jag har blivit seriös och på eget initiativ gått med i SATS (studerendes anastæsiologiske og traumatologiske selskab), vilket betyder att jag kommer gå på lite extraföreläsningar inom traumatologi och anastesiologi, dvs. lite akutmedicin/kirurgi och sånt där skitspännande. Idag handlade det om hur man sätter på fingrar/händer/armar, som på olika sätt "trillat av" (kanske borde jag säga slitits/sågats/sprängts/strimlats/svetsats av men det här är ju faktiskt en familjeblogg). Mycket spännande och ganska fascinerande att man kan göra så mycket, även när det har gått riktigt snett. Ser fram emot kommande föreläsningar.

Ikväll har jag varit inne hos Lejla, a.k.a. fördelsedagsgrisen, ätit tårta gjord på brownies, chocolate chip cookies och geléhjärtan, samt kollat på säsongspremiären av desperate housewives.

Nu sitter jag här med en inplastad utgåva av H&M's spring/summer katalog och tänker - ska jag eller ska jag inte? Jag vet, det är inte dolce&gabbanas modevisning, bara en sketen H&M-katalog, men som student är det ungefär samma sak. Speciellt som svensk student i Danmark, det är verkligen katastrof. Kommer gå back ca 20 000 bara på att växla pengar detta halvåret, så har inte mycket över till lyxprylar, som t.ex en kofta från H&M...

Jag öppnar nog den i sängen...


"I don't mind that you're holding my hand"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0