jag är så himla snygg!

12 mars 2009

På någon konstig vänster råkade jag segla långt ut i cyberspace och hamnade på diverse tjejers bloggar. Det började med att jag hamnade på blondinbellas blogg, vilket sedan fortsatte med att jag internet-zappade lite mellan olika bloggar, huvudsakligen skrivna av yngre tjejer...

Jag lovar - jag kräktes nästan en liten pöl på skrivbordet.

Det enda jag ser är egocentriska, lite smånarcissistiska och otroligt utseendefixerade tjejer, som inte kan uttrycka sig i text, utöver dom senaste smileys'arna kombinerat med "aaaaah vilken söt liten kjoooool" (ganska ofta med en originell/exotisk/fullständigt felaktig stavning av diverse ord...). Det verkar som om Sveriges brudar har fått blondinbellafeber och försöker efterapa hennes liv på alla möjliga olika sätt. Och det kanske dom trivs med hur bra som helst. Jag hoppas bara att dom inte glömmer att leva sina egna liv, på annat sätt än igenom en rosa blogg fylld av "såhär såg min lunch ut idag", "dagens outfit" och bilder på små hundvalpar i kläder. Jag bokstavligen storknar om jag ser ännu ett påklistrat leende på en tjej som tar en bild på sig själv i spegeln, men låtsas att någon annan tagit den. Undrar om dom över huvud taget vet, att dom aldrig någonsin i världshistorien ser likadana ut i verkligheten, som dom ser ut på bilderna? Eller om dom tror att man inte kan se att leendet är alldeles galet underligt? 

Ja jag vet - jag behöver inte läsa dessa bloggar om jag tycker såhär. Men det är ibland lite svårt att undgå, och ibland händer det av ren nyfikenhet. Men kära människor - det är ju inte klokt att ens vardag kan vara så upphängd på hur man ser ut och hur man uppfattas av andra människor, att man måste marknadsföra sig själv på detta vis? Att på alla möjliga sätt framställa sig själv som något slags utställningsobjekt, är för mig helt oförståeligt. Vem har nytta av att jag fotar mig själv i en spegel, och skriver ut var jag har köpt diverse plagg? Bloggens läsare, eller mitt eget ego!? Det är såklart varje människas val, och jag vet att många älskar att skriva och läsa dessa bloggar.

Men jag kräks av dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0