ruttna dag.

4 september 2009
Vädret kunde inte på något som helst vis vara tydligare i sin markering om att nu är det verkligen höst. Tror vi hade fattat det även om det inte hade pissat ner och stormat varje dag. Är trött på regn, och än har det bara gått några dagar. Visst är det himla mysigt - om man kan stanna inne. Men hur ofta stannar man egentligen inomhus i en hel dag, om man är en vanlig människa med vanliga sysslor? Nej, man ska ta-mig-fan ut i skiten varenda morgon, iklädd en billig regnjacka som luktar skit på det vis, att när man kommer fram och tar av sig den, så tror folk att man diarré i byxorna. Dessutom håller den inte tätt, och man tvingas spendera dagen fuktig och diarré-ig, vilket bidrar till att man bara vill hem och uggla i sin lägenhet istället för att vara ute och vara social.
Och blåsten! Vad är det för mening att gå ut, om den ändå bara stormar ner en med det samma? Trädet utanför mitt fönster ligger vägrätt längs marken, och stora grenar flyger iväg lite då och då.
Men jag ska till skolan. Det ska jag.
Suck...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Saknar dig här Ida, din blogg var en av mina absoluta favoriter =(



Kanske kan få igång dig igen med en liten award som du kan hämta i min blogg om du vill =) http://carro1985.blogspot.com/2010/01/award.html

2010-01-24 @ 19:51:28
URL: http://carro1985.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0